app devil פיתוח אפליקציות

ביג דאטה בעולם המובייל והאפליקציות

העולם שלנו מוקף בפיסות מידע אינסופיות אשר נאספות ממקורות שונים ומשמשים אותנו לצרכים מגוונים. החל מהתפתחות האינטרנט, התחום של שימוש במידע רק גדל והתפתח ולא רק בגלל שהכלים השתכללו והתפתחו אלא בעיקר בגלל שמקורות המידע שלנו הלכו והתפתחו עם הזמן. יש לנו היום רבה יותר מקומות מהם אנחנו יכולים לאסוף מידע ואנחנו צריכים לדעת כיצד לאסוף אותו, לשמור עליו ולנהל אותו.

מאז הופעת הסמארטפונים, אז התחום של ביג דאטה נכנס גם למובייל, הן דרך השימוש באינטרנט והן דרך האפליקציות, וכך למעשה גם הכלים של השימוש במידע נאלצו להשתכלל וגם אנחנו נאלצנו להתמודד עם כמויות מידע גדולות יותר. בשביל להבין מה הכוונה, נציג כאן שתי דוגמאות קלאסיות, כיצד מידע נכנס דרך הסלולר כיום והופך לחלק מאותו ביג דאטה שמשמש אותנו לצרכים שונים, מצרכים עסקיים ועד צרכים מחקריים.

לפני שנתחיל רק נציין, שימוש במידע איננו מספיק, צריך לדעת להשתמש בו בצורה נכונה, לשם כך המערכות בהן אנחנו משתמשים, צריכות לדעת לבצע קטלוג על פי פרמטרים שנקבעים על ידנו, תיעדוף, ניהול נכון של המידע ולבסוף אנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש בו וכיצד להפיק ממנו מסקנות ולקבל החלטות נכון בעזרתו.

דוגמאות לשימוש ביג דאטה בעולם המובייל

דוגמא אחת היא באמצעות אפליקציות מסחריות. נניח ואנחנו יוצרים אפליקציה שמטרתה למכור מוצר או שירות. אנחנו צריכים מידע על התנהגות הגולשים, צריכים מידע על הגולשים עצמם בשביל לדעת מה מושך אותם לאפליקציה, מה גורם להם להישאר או לעזוב, וכן מידע אודות הדברים שיעזרו לנו ללמוד מה יגרום לגולשים אחרים להיכנס לאפליקציה.

לשם כך אנחנו צריכים שהאפליקציה תדע לנטר את התנהגות הגולשים, כמה זמן נשארים בה, איזה פעולות עושים, מתי הם יוצאים, כמה זמן לוקחת להם כל פעולה, איך הם הגיעו אלינו, מאפיינים של הגולשים ועוד. ככל שיהיה לנו יותר מידע, נוכל לדעת מי קהל היעד שלנו ואל מי אנחנו אמורים לפנות. אחד הדברים למשל שאנחנו יכולים לבדוק, מי נכנס יותר לאפליקציה שלנו, בעלי מערכת הפעלה של אפל או בעלי מערכת הפעלה של אנדרואיד. המידע הזה יכול לעזור לנו לדעת אם יש בעיה במערכת השנייה ומה עלינו לשפר.

דוגמא אחרת, מוכרת לנו גם מעולם המחשבים, אם יש לנו אתר עם טופס הפנייה, אנחנו אוספים את כל הנתונים מהטפסים שאנחנו מקבלים, זה בדיוק המידע שנאסוף גם מהסלולר. מידע זה ישמש אותנו כחומר לפרסום, שיווק ומכירות בהמשך. אנחנו צריכים לאסוף את כל הפרטים שמשאירים באפליקציה וכך נוכל לנהל את התהליך בצורה מסודרת ומאורגנת. המידע הזה יאפשר לנו לפנות אל אותם אנשים בהצעות ספציפיות, ליצור איתם קשר בעתיד וכן לבצע ניתוחים לגבי קהל הלקוחות שלנו לצרכים שונים, מסחריים ואחרים.

Comments are closed.